Tom Omnichannel Management is een pioniersorganisatie. Oprichter-eigenaar Tom te Riele startte op zijn 21e met een fietsenzaak in Tilburg. Hij koppelde de fysieke winkel aan online verkoop, verbreedde het assortiment en groeide  uit naar een e-commerce bedrijf dat actief is in maar liefst 27 landen. En, bijzonder: in dit familiebedrijf hoort iedereen erbij, met of zonder bagage.

Belangrijkste innovatie

Sociaal ondernemen is verankerd in het DNA van de organisatie

Schat aan kennis en ervaring

‘Het gaat me als ondernemer helemaal niet om de fietsen. Het gaat me om de 65 mensen met wie ik dit bedrijf run. We zijn een familiebedrijf, een platte organisatie. We werken bijvoorbeeld niet met detacheringen, we nemen gewoon mensen aan. Ik vind het belangrijk dat iedereen erbij hoort. Oudere medewerkers, mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt of mensen die om een andere reden lastig aan de bak komen. Ze hebben één ding gemeen: ze zijn vaak heel gemotiveerd. Daar komt bij dat ze een schat aan kennis en ervaring meenemen, zeker de 50-plussers.’

Betekenisvol werk

‘Ik start mijn zoektocht naar nieuwe krachten direct bij UWV of de Diamant Groep, een sociale werkvoorziening in Tilburg. Sociaal ondernemerschap wordt naar mijn idee  te weinig toegepast in het bedrijfsleven. Als ik mensen kan helpen betekenisvol werk te doen en zo ook hun levensstandaard kan verbeteren, dan doet me dat goed.’

Samen groeien

‘Mijn grootste uitdaging is de groei te managen. Dit jaar vieren we ons 12,5 jarig bestaan en daar ben ik enorm trots op! We werken hard, maar hebben ook veel plezier. Door al deze inzet realiseren we ook dit jaar mooie groeicijfers. Dat succes wil ik delen en ik wil ook graag samen blijven groeien. Het ambassadeurschap helpt daarbij. Het brengt me dichter bij de groep mensen die ik graag verder help in het leven. Dat gaat niet vanzelf. Bij ons leeft het sociaal ondernemen in het DNA van onze organisatie.’

Contact?

Website: www.tom-bv.com

Share