Johan en Martijn de Krom omschrijven De Krom bv als een jonge, dynamische organisatie. Er werken ruim 50 vaste medewerkers en ongeveer evenveel mensen in een flexibele schil. De broers hebben een bijzondere missie: het vak van stratenmaker weer hip en sexy maken.

Belangrijkste innovatie

De Krom bv wil met innovatieve oplossingen en sociaal werkgeverschap meer mensen interesseren om stratenmaker te worden.

Vak moderniseren

‘Binnen nu en 10 jaar stroomt 45 procent van het personeel in de bestratingsbranche uit. Dat verlies wordt onvoldoende gecompenseerd door de instroom van nieuwe mensen. Het probleem is dat jongeren bestrating leggen niet aantrekkelijk vinden. Wij willen het beroep moderniseren, onder meer door te stimuleren dat de opleidingen worden vernieuwd. Moderne, innovatieve technieken moeten een plek krijgen in de opleidingen. We zijn bijvoorbeeld bezig met een bestratingsrobot die volledig automatisch stenen kan leggen. Deze robot is nu in de testfase.”

Sociaal werkgeverschap

‘Wij vinden sociaal werkgeverschap erg belangrijk. Zo is er in ons bedrijf om de week een inloopspreekuur van een fysiotherapeut. Die geeft tips en advies over gezond werken en het omgaan met klachten. Ook hebben we een leerlingenploeg met herintredende 35-plussers. Zij werken in diverse gemeenten. Dit concept past mooi bij Social Return on Investment en zou breder moeten worden toegepast.’

Passie

‘Stratenmaker is een geweldig vak, voor ons is het een passie. We willen het werk mooi en uitdagend maken en denken daarbij in oplossingen, niet in problemen. Die boodschap willen we als ambassadeurs ook uitdragen.’

Contact

Wil je in gesprek met Johan of Martijn de Krom? Neem dan contact op via brabantsbesten@wispa.nl.

Website: www.de-krom.nl

Share