Het ondernemersbloed kruipt waar het niet gaan kan. En dus startten Bart Sanders en zijn broer Thijs, een paar jaar nadat ze hun transportbedrijf verkocht hadden, in 2012 een nieuwe onderneming. Hun webwarenhuis voor logistieke gebruiksartikelen is inmiddels uitgegroeid tot een begrip in de wereld van transport en logistiek. Dat was niet gelukt zonder de inbreng van een aantal bijzondere medewerkers.

Belangrijkste innovatie

Kijkt niet naar iemands beperkingen maar vooral naar iemands talenten en zorgt ervoor dat deze optimaal worden benut.

Kennisleemte

‘Thijs en ik wisten alles van transport, maar van etiketten, verzegelingen of verpakkingsmateriaal hadden we geen kaas gegeten’, vertelt Sanders. ‘We zijn bij de start van LogistiekConcurrent dan ook direct op zoek gegaan naar medewerkers die deze “kennisleemten” konden opvullen.’ In de kaartenbakken van UWV vonden ze precies wat ze zochten. ‘Mensen met een schat aan kennis en een bak ervaring in de logistiek. Dat ze wat ouder waren, zagen wij vooral als een voordeel.’

Gezonde mix

‘In de jaren daarna klopten we vaker bij UWV aan als we nieuwe medewerkers zochten. Het resultaat is dat we hier werken met een mix van jonge medewerkers, 50-plussers, arbeidsgehandicapten, herintreders en reguliere medewerkers. Dat is niet alleen maatschappelijk verantwoord, het is ook nog eens ontzettend leuk. Je kunt heel veel leren van iemand die “anders” is. We zijn echt één team. We houden rekening met elkaar, maar maken geen onderscheid.’

Wijze woorden

Typisch Brabants, zo noemt Sanders zijn bedrijf en zijn medewerkers. ‘Nuchter, toegankelijk, rechtdoorzee, in voor een lolletje. Maar ook: alles voor de klant. Want als je klanten goed helpt, dan komen ze terug. Wijze woorden van ons moeder.’

Contact?

Wil je in gesprek met Bart Sanders? Neem dan contact op via brabantsbesten@wispa.nl.

Website: www.logistiekconcurrent.nl

Share